HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

dinsdag 7 augustus 2012

AH RECLAME

Reclame maken voor Albert Heijn is makkelijk, en dat zit hem in een mooi woord wat perfect in de reclame past omdat het mooi klinkt maar nooit waar te maken is: "eetrijp" Na lange introductie van de eetrijpe mango (een vrucht die eigenlijk 3 minuten lekker is in de 28 dagen dat hij van de plant af is) hebben we nu een nieuwe kandidaat; de eetrijpe avocado;


En zo ziet hij er dus uit! Eetrijp, een concept wat je eigenlijk alleen kan bepalen als je een expert bent, en daar heb je geen tijd voor vlak na je werkstress die naadloos over gaat in je "ik wil zo snel mogelijk gegeten hebben zodat ik de kinderen naar bed kan trappen" -stress. 

Gelukkig zijn er filmpjes van behulpzame Amerikanen, die in California heel veel ervaring hebben met het kweken en beoordelen van avocado's:


Echter haalt AH hun avocado's niet uit California maar uit Israel. En die worden per 2 verpakt. Dat is handig, want dan kun je ze niet goed voelen, ruiken, bekijken en beoordelen. Zo maak je al snel de verkeerde beslissing, en kun je er 1,5 tot 2 weg pleuren. De betere supermarkt heeft ze gewoon los liggen zodat je zelf kunt bepalen hoe rot je ze wilt hebben. Want 1 avocado weg gooien is genoeg, en dan heb je ook niet die onzinnige plastic verpakking waar je milieu belasting op betaalt. 

Eetrijp; het gooit ro(e)t in je eten, courtesy of Albert Heijn. (in andere supermarkten koop ik ze ook wel eens per 2, afkomstig uit Israel, maar dan zijn ze toch vaker rijp dan rot)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten